Í framhaldi af yfirlýsingu ríkisstjórnar vegna kjarasamninga til þriggja ára frá 5. maí 2011 um fjölgun ferðamanna og starfa yfir vetrartímann hefur ríkisstjórnin ákveðið að efna til samstarfs opinberra aðila, einkaaðila og sveitarstjórna undir verkefnisheitinu „Ísland – Allt árið“

Samstarfsaðilar að verkefninu eru þegar: iðnaðarráðuneytið, Icelandair, Reykjavíkurborg, Samtök ferðaþjónustunnar, Samtök verslunar og þjónustu, Isavia, Landsbankinn og Íslandsstofa.

Íslandsstofa sér um  framkvæmd verkefnisins „Ísland – Allt árið“. Verkefnið er til þriggja ára og er þegar hafinn undirbúningur vetrarátaks sem hefst á haustmánuðum. Samhliða er unnið að langtíma verk- og markaðsáætlun.

Verkefnið hefur þann tilgang að jafna árstíðarsveiflu í komu ferðamanna og skapa þannig ný störf og auka arðsemi af greininni. Verkefnið mun byggja á þeirri fjárfestingu sem lögð hefur verið í markaðsátakið Inspired by Iceland og vinna áfram með það vörumerki. Það beinist fyrst og fremst að því að auglýsa og kynna Ísland sem áfangastað allt árið, en um leið verður leitast við að virkja almenning á Íslandi til þátttöku í verkefninu.

The government of Iceland has decided to embark upon a collaboration of public and private parties together with local authorities under a new project titled “Ísland – allt árið.” The initiative is in continuation of a statement from the government concerning the collective wage agreements that entered into effect on 5 May 2011, relating to an increase in visitors travelling to Iceland and employment during the winter period. The government is committed to contribute ISK 300 million annually to the project for the next three years, provided that both private parties and local authorities contribute the same amount.

Associates and owners of the project are: The Ministry of Industry, the Ministry of Finance, Icelandair, City of Reykjavík, the Travel Industry Association (100 companies), the Federation of Trade and Services (35companies), Isavia, Iceland Express and Landsbankinn. The contributing businesses commit to participate in the initiative for one year at a time.

Promote Iceland (Íslandsstofa) is executive partner of Ísland – allt árið Inspired by Iceland and, moreover the formal Contracting Authority. The project will run for three years. Preparation and implementation for the winter tourism campaign began this autumn, as did the long-term execution and marketing strategies involved in the project.

The goal is to balance the seasonal changes in the influx of travellers, thereby creating new jobs and increasing the industry’s profit. The fundamentals of the project are the efforts invested into the marketing campaign Inspired by Iceland and to continue to develop the brand name. The primary focus of the project is to advertise and promote Iceland as a year-round destination while seeking to encourage the general public in Iceland to be active participants in the campaign.

 

 




Inspired by Iceland